Opis
Lewa korba Shimano FC-R8000
- Ta czarna aluminiowa lewa korba ma 172,5 mm długości i interfejs osi Hollowtech II.
- Lewa korba służy do ustawienia ramienia względem łożysk ramy.
- Zaciśnięcie pokrywy końcowej z lewej strony powoduje przeciągnięcie korby nad wrzecionem i do tych łożysk.
- Następnie dokręca się śruby zacisku lewego ramienia, aby zabezpieczyć korbę i utrzymać regulację.
- Jest kilka rzeczy, które mogą pójść nie tak z lewą korbą, w tym gwint pedału jest zerwany lub uszkodzony, co powoduje, że pedał łatwo się rozpada.
- Otwór sprzęgła wspornika dolnego może być uszkodzony tak, że nie pasuje już prawidłowo.
- Może to powodować piszczenie na części siłowej skoku.
- Korba ramienia może pęknąć, co może być wynikiem zbyt częstego dokręcania i zużycia otworu łączącego.
Naprawa
- Potrzebny będzie klucz sześciokątny do śrub zaciskowych, śrubokręt płaski do podniesienia płyty oporowej, młotek do zamontowania ramienia, klucz dynamometryczny do dokręcenia śrub zaciskowych.
- Może być też potrzebne smarowanie sworzni i nakładki na końcówki.
- Aby zdjąć korbę, należy najpierw odkręcić śruby zaciskowe na lewej korbie.
- Następnie odkręcamy i zdejmujemy zaślepkę na lewym ramieniu, ściągamy ręcznie lewe ramię z wrzeciona (czasami może być potrzebne lekkie stuknięcie miękkim młotkiem), następnie zdejmujemy płytkę oporową ramienia i na koniec zdejmujemy korbę. ściągając ją w prawo i z roweru.
Instalacja
- Zacznij od nasmarowania powierzchni wrzeciona w miejscu, w którym łączy się ono z łożyskami.
- Zamontować wrzeciono przez prawą stronę łożysk i w lewo.
- Czasami potrzebny jest młotek, aby delikatnie wbić ramię na miejsce.
- Nasmarować wielowypusty wrzeciona.
- Zamontuj lewe ramię pod kątem 180 stopni do prawego ramienia. Wcisnąć płytę oporową w dół na śrubę zaciskową i upewnić się, że jest ona w pełni osadzona we wrzecionie.
- Nasmarować gwint korbowodu i wkręcić go we wrzeciono.
- Delikatnie dokręcić nasadkę. Zbyt mocne dokręcenie nasadki spowoduje wciśnięcie ramion do łożysk, co może spowodować obciążenie boczne, a w konsekwencji przedwczesne zużycie łożysk.
- Dokręć śruby zaciskowe, naprzemiennie, aby upewnić się, że są one całkowicie i równomiernie dokręcone (jest to bardzo ważne).
- Dokręć do zalecanego przez producenta momentu obrotowego, który często jest podany na korbie.
- Dokręć jedną stronę, aż zatrzaśnie się na swoim miejscu, a następnie zrób to samo dla przeciwnej strony.
- Jeśli regulacja jest zbyt luźna, zauważysz boczny ruch wrzeciona w łożyskach.