Opis
Zespół korbowy SRAM Rival® 1 zapewnia stałą wydajność podczas każdej jazdy. Wyposażona w profil zębów X-SYNC z SRAM, korba Rival 1 została zaprojektowana dla pełnej kontroli łańcucha. Grubość każdego zęba jest obrabiana CNC w celu idealnego dopasowania do wewnętrznych i zewnętrznych ogniw łańcucha. A dzięki siedmiu dostępnym pierścieniom łańcuchowym możesz dostosować zakres przełożeń do swojego stylu jazdy.
Cechy:
- Kute aluminium z wyjmowanym pająkiem 38, 40, 42, 44, 46, 48, 50T X-SYNC? Konstrukcja z zębami o dużym przekroju kwadratowym zapewnia maksymalną kontrolę łańcucha.
- Wąski, ostry profil zębów i zaokrąglone krawędzie skośne ułatwiają zarządzanie odchylonym łańcuchem.
- Zagłębienia do czyszczenia wewnętrznych ogniw łańcucha i rolek, opcje 24 i 30 mm
- Kompatybilny z rozstawem ram 130mm i 135mm z tyłu.
Specyfikacja:
- Materiał ramienia: Kute aluminium z wyjmowanym pająkiem
- Materiał płyty: Aluminium
- Waga: 799g 24mm, 172.5mm, 42T, bez BB
- Ochrona: Brak ochrony
- Wspornik dolny: opcje 24mm i 30mm
- Łańcuchy: X-SYNC ? 38, 40, 42, 44, 46, 48 ; 50
- Zalecany łańcuch: PC 1130
- Zastosowane technologie: X-SYNC?, GXP, BB30, Pressfit, PressFit30
Inne :
- 130mm i 135mm kompatybilne Technologia: BB30: Oprócz znacznej redukcji wagi, ten suport redukuje współczynnik Q, oczyszcza pegi, zwiększa trwałość łożysk i wzmacnia konstrukcję korby.
- GXP®: Konstrukcja uszczelnienia rynny GXP zmniejsza tarcie i wagę, poprawiając czucie i osiągi.
- PressFit: Wariant zewnętrznej korby GXP, PressFit zmniejsza wagę o 40 gramów i ułatwia montaż, pozwalając na wciśnięcie panewek łożyska do ramy zamiast ich przykręcania. Nie wymaga modyfikacji długości i średnicy osi korby. Pressfit 30 ? Jest to nowy projekt od SRAM. To wszystko co najlepsze w suportach BB30 i Press-Fit w jednym ciekawym pakiecie. Ten mechanizm korbowy jest przeznaczony do mechanizmów korbowych z osią 30 mm.
- Główną różnicą w stosunku do PressFit 30 jest sposób montażu łożysk w ramie. Łożyska są umieszczone w nylonowych miseczkach, które są wciśnięte w dolny wspornik ramy. PressFit 30 posiada zintegrowaną uszczelkę, wstępnie zmontowaną w panewkach, aby przedłużyć żywotność łożysk.
- Ramy muszą mieć wspornik dolny o średnicy wewnętrznej 46 mm, aby można było zastosować ten system.
- PressFit 30 do szosy wymaga wspornika dolnego o szerokości 68 mm, natomiast PressFit 30 do kolarstwa górskiego wymaga wspornika dolnego o szerokości 73 mm.
Zaleta:
- Znacząca redukcja wagi, zmniejszony współczynnik Q, więcej miejsca na kołki, większa trwałość łożysk, sztywniejsza i mocniejsza konstrukcja korby, prosty montaż. Pozwala na zastosowanie rur ramy o większej średnicy, zwiększając jej sztywność.
Wady:
- Nadal w fazie badań. X-SYNC sram Tarcze łańcuchowe x-sync 1X oferują najwyższy poziom wydajności i trwałości.
- Krawędzie zębów X-SYNC o wysokim czworokątnym kształcie SRAM wchodzą w łańcuch wcześniej niż tradycyjne zęby w kształcie trójkąta.
- Wąski, ostry profil zęba i zaokrąglone krawędzie fazki ułatwiają zarządzanie odchylonym łańcuchem. Aby zapewnić jak najlepsze osiągi w warunkach błotnistych, pierścienie łańcuchowe X-SYNC zostały wyposażone we wgłębienia oczyszczające z błota ogniwa łańcucha i rolki wewnętrzne. Zaprojektowane w Niemczech pierścienie X-SYNC są integralną częścią przekładni SRAM 1X.