Opis
Zestaw korbowy SRAM GX 2x zapewnia stałą wydajność podczas każdej jazdy.
Wyposażona w łańcuchy X-Glide™ z SRAM, korba GX została zaprojektowana do zmiany przełożeń z prędkością 2x.
W połączeniu z kasetą 10-42 o szerokim zakresie przełożeń oraz tylną przerzutką GX 2x11 oferuje najszerszy zakres przełożeń, jaki kiedykolwiek był oferowany w rowerach z napędem 2x.
Cechy:
- SRAM GX 2x korba zapewnia stałą wydajność za każdym razem
- Ramię z kutego aluminium serii 6000
- Technologia zmiany przełożeń X-Glide™ 2x11 - GX 2x11 oferuje najszerszy zakres przełożeń, jaki kiedykolwiek był oferowany w przerzutkach 2x.
- Opcja ochrony pierścienia łańcucha
- BOOST 148 kompatybilny
- Opcja korby do rowerów grubych
Specyfikacja:
- Materiał ramienia: seria AL 6000
- Materiał obręczy łańcucha: Aluminium
- Waga: 774g (oś 24mm, 175mm, 36-24t)
Ochrona:
- Dostępna ochrona pierścienia łańcucha
- Obejma dolna: BB30, PressFit 30, GXP®, PressFit GXP® Zalecany łańcuch: PC-X1, PC-1130
- Zalecany łańcuch: PC-X1, PC-1130
- Interfejs: 24mm, 30mm
- Technologia(i): X-Glide™, BB30, PressFit 30, GXP®, PressFit GXP®, BOOST
- Opcje: BOOST 148
- Inne: Linia łańcucha - 49.0mm, 52.0mm, 66.5mm
Technologia:
- BB30: Oprócz znacznej redukcji wagi, korba ta zapewnia zmniejszony współczynnik Q, zwiększony prześwit pegów, poprawioną trwałość łożysk i mocniejszą konstrukcję korby.
- BOOST: Dzięki rewolucyjnym osiągnięciom w dziedzinie komponentów rowerowych, takim jak przerzutki XX1, X01 i X1 z SRAM, projektanci rowerów górskich uzyskali niemal nieograniczoną swobodę w koncentrowaniu się wyłącznie na osiągach roweru. Każdy postęp wymaga, aby całość działała perfekcyjnie.
- Agresywni kolarze trailowi i enduro coraz bardziej doceniają zalety dużych kół, ale wielu z nich nadal uważa koła 27,5 i 29 za słabe ogniwo.
- Dlatego też SRAM opracował otwarty standard komponentów kompatybilnych z systemem Boost dla układu napędowego SRAM, piast RockShox i widelców.
- Konstrukcja uszczelnienia rynnowego GXP® GXP zmniejsza tarcie i wagę, poprawiając czucie i osiągi.
- PressFit: Wariant zewnętrznej korby GXP, PressFit zmniejsza wagę o 40 gramów i ułatwia montaż, pozwalając na wciśnięcie panewek łożyska do ramy zamiast ich przykręcania. Nie wymaga modyfikacji długości i średnicy osi korby.
- Pressfit 30 ? Jest to nowy projekt od SRAM. To wszystko co najlepsze w suportach BB30 i Press-Fit w jednym ciekawym pakiecie. Ten mechanizm korbowy jest przeznaczony do mechanizmów korbowych z osią 30 mm.
- Główną różnicą w stosunku do PressFit 30 jest sposób montażu łożysk w ramie. Łożyska są umieszczone w nylonowych miseczkach, które są wciśnięte w dolny wspornik ramy.
- PressFit 30 posiada zintegrowaną uszczelkę, wstępnie zmontowaną w panewkach, aby przedłużyć żywotność łożysk. Ramy muszą mieć wspornik dolny o średnicy wewnętrznej 46 mm, aby pomieścić ten system, PressFit 30 do jazdy szosowej wymaga wspornika dolnego o szerokości 68 mm, natomiast PressFit 30 do jazdy MTB wymaga wspornika dolnego o szerokości 73 mm.
Zaleta:
- Znacząca redukcja wagi, zmniejszony współczynnik Q, więcej miejsca na pegi, większa trwałość łożysk, sztywniejsza i mocniejsza konstrukcja korby, prosty montaż. Pozwala na zastosowanie rur ramy o większej średnicy, zwiększając jej sztywność.
Wady:
- Wciąż badane. X-SYNC? ŁAŃCUCHY SRAM X-SYNC? Pierścienie łańcuchowe 1X oferują najwyższy poziom wydajności i trwałości. Krawędzie kwadratowych zębów SRAM X-SYNC? wchodzą w łańcuch wcześniej niż tradycyjne zęby w kształcie trójkąta. Wąski, ostry profil zęba i zaokrąglone krawędzie fazki ułatwiają zarządzanie odchylonym łańcuchem. Aby zapewnić jak najlepsze osiągi w warunkach błotnistych, pierścienie łańcuchowe X-SYNC zostały wyposażone we wgłębienia oczyszczające z błota ogniwa łańcucha i rolki wewnętrzne. Zaprojektowane w Niemczech pierścienie X-SYNC? są integralną częścią przekładni SRAM 1X?